Tréfli

Barack- és málnahabos házi madártej

2017. július 25. - Hársfalvai Hajnalka

A madártej azt hiszem mindegyikünk gyerekkorával szorosan összefonódik. Sosem felejtem el azokat a nyarakat, amikor a nagyi ezzel fogadott minket.

Ilyenkor a nagy melegben kiváltképp jól tud esni ez a hideg desszert. A kedvenc részem a vaníliasodó benne. A fehérjéből készült galuskáknak valahogy annyira sosem szerettem az ízét. Olyan seízű. Ezért aztán elkezdtem azon törpölni, hogy hogy lehetne valamivel egy kicsit feldobni. Épp szabadságomat töltöttem egy nagyon inspiráló helyen, így nem volt nehéz dolgom. A habgaluskák elkészítésének trükkjére, azonban nem egyből jöttem rá. Készült néhány széria, mire elértem a tökéletes eredményt. Azt hiszem megérte a fáradságot. 

img_6567_1.JPG

Hozzávalók 4 személyre:

- 2,5 dl tejszín

- 2,5 dl tej

- 4  egész tojás

- 1 rúd vanília kikapart magja

- egy csipet őrölt szerecsendió

- 2 teáskanál málnalekvár

- 2 teáskanál sárgabaracklekvár

A tojások sárgáját 3 evőkanál cukorral és a tejszín felével egy habverővel alaposan összekeverem. Egy lábasba öntöm a maradék tejszínt, a tejet a vaníliát, a szerecsendiót, és felforralom. Leveszem a tűzről, és nagyon lassan beleöntöm a tojássárgájás keveréket. Habverővel alaposan összekeverem, és nagyon alacsony lángra teszem vissza. Most jön türelemjáték, amit bizony végig kell csinálni, és nem szabad elkapkodni, különben finom sodó helyett rántottalevest kapunk. Folyamatos kevergetés mellett, tényleg alacsony lángon addig hevítem, amíg a kívánt állagúra sűrűsödik. Ha túl alacsonynak tűnik a láng, akkor kicsit apránként emelhetünk rajta, de legyünk nagyon óvatosak. Ha kész a sodó, tányérkákba merjük és hagyjuk őket hűlni.

A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem, és ketté választom. Az egyikhez óvatosan hozzákeverem a baracklekvárt, a másikhoz pedig a málnalekvárt.

Ezúttal a vízgőz helyett azonban sütős megoldást választok. Előmelegítem a sütőt 200 fokra. Egy sütőlapot kibélelek sütőpapírral, és rákanalazom a habot. (és itt jön a trükk. Nem galuskákat szaggatok belőle, hanem egybeöntöm az egészet. Ez azért nagyon fontos, mert össze fog kicsit sütés után esni. ) Kb. 5 perc sütés után kiveszem és ekkor szaggatom csak szét. Mindkét fajta galuskát így sütöm ki. Amikor kihűlt a sodók tetejére ültetem őket.

Jó étvágyat hozzá!

img_6565_1.JPG

 

 

süti beállítások módosítása