Tréfli

Ciorba de Fasole

bableves, ahogy a románok készítik

2017. augusztus 08. - Hársfalvai Hajnalka

A bableves azok közé az ételek közé tartozik, ami minden nemzet konyhájában megtalálható. Egészen változatos elkészítési módja létezik. Én ezúttal a román változatot szemeltem ki magamnak.

Sok ország ételeit készítettem már el, de ezidáig a román ételek valahogy elkerülték a figyelmemet. Ezért is örültem meg annyira, amikor találkoztam ezzel a recepttel. Elsőre a nyár közepén lehet, hogy nem jutna eszünkbe pont bablevest készíteni, ám mégis mindenkinek bátran ajánlom ezt a verziót. Tele van finom zöldségekkel, és ráadásul nem igényel utána az ember főételt sem. Az eredeti receptben nem szerepel alkohol, de úgy gondoltam, hogy a fehérbor nagyon szépen fog illeni a leveshez. Nem is fogtam vele mellé :-)

img_6879.JPG

Hozzávalók 4 személyre:

- 200 g fasole (fehérbab)

- 1 fej vöröshagyma

- 5 szál angolzeller

- 3 szál sárgarépa

- friss petrezselyem

- 1,5 dl száraz fehérbor

- 3 dl húsleves alaplé

- 150 ml sűrített paradicsompüré

- só, bors

- oregánó

- tejföl a tálaláshoz

A babot fél napra vízbe áztatom. A vöröshagymát felkockázom és megfuttatom egy kis olajon. Hozzáadom a felkarikázott répákat és a zellerszárat. Belekanalazom a paradicsompürét is. Alaposan összeforgatom. Ezután jöhet a bab, az áztatóvízzel együtt. Felforralom, és beleöntöm a húsleves alaplevet, és alaposan megfűszerezem. Amikor újra forr hozzáadom a fehérbort is. Addig főzöm, amíg minden hozzávaló teljesen megpuhul. Ekkor hozzáadom az apróravágott petrezselymet is. Fontos, hogy tényleg csak a végén tegyük hozzá, mert így lesz nagyon friss az összhatás. Tejföllel tálalom.

Jó étvágyat hozzá!

süti beállítások módosítása