Tréfli

Cola-BBQ grillezett csirkeszárnyak

2017. augusztus 24. - Hársfalvai Hajnalka

Elsőre elég furcsának hathat a kólával való sütés-főzés. Először Nigella kólás sült sonka receptjében olvastam arról, hogy sós ételekhez is kiválóan illik ez az eredetileg orvosságnak készült szirupos ital. Ennek nyomán jött az ötlet,hogy mi lenne, ha valami hasonlóval próbálkoznék én is? Grill pácokba gyakran kerül méz is. Én most a mézet kólával helyettesítettem. (Szigorúan Coca-cola !!!) A végeredmény mennyei lett. Természetesen a vendégeknek csak a kóstolást követően mondtam el a titkos hozzávalót, nehogy az újdonságoktól való félelem ideje korán a kedvüket szegje.

img_7058.JPG 

Hozzávalók 6 személyre:

  • fejenként 4-5 csirkeszárny
  • 1 evőkanál étolaj
  • 1,5 dl Coca-cola
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 3 evőkanál ketchup
  • 1 evőkanál Worcestershire szósz - aminek a nevét soha nem  tudom rendesen kiejteni :-) 
  • 1 evőkanál pirospaprika / lehet csípős is
  • 1 evőkanál barnacukor
  • só, bors

Az összes hozzávalót összekeverem egy lábasban, és alacsony lángon felmelegítem. Nem kell, hogy forró legyen. Elég csak annyira, hogy a cukor fel tudjon olvadni, illetve, hogy az ízek át tudják járni az egész pácot.

A csirkeszárnyakat kettébontottam, alsó és felső részre. Sóztam, és borsoztam mindkét oldalukat. Amikor a pác  visszahűlt langyosra, beletettem a csirkeszárnyakat, és az egészet egy éjszakára hűtőben pihentettem. 

Másnap grillen kisütöttem őket. Sütés közben egy tollecset segítségével a megmaradt páccal kenegedtem, hogy ne legyen száraz a végeredmény, hanem ragacsos-szaftos tökéletes chicken wings-ek kerüljenek mindenki asztalára. Egyszerű görög salátával tálaltam!

Jó étvágyat hozzá!

img_7079.JPG

 

süti beállítások módosítása