Tréfli

Meztelen túrótortácska

2016. november 28. - Hársfalvai Hajnalka

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de amikor kirendelek egy szelet túrótortát, vagy egy túrós pitét, azt kívánom magamban, bár ne lenne tészta hozzá, csak a töltelék. Más sütemények esetében nem gyakran vagyok vele így, de a túrótorta az más tészta :-) Ez esetben a tészta pontosan olyan, mint a kötelező fehérrépa a húslevesbe. Kell bele, de valahogy az íze nem az igazi.

Ahogy ezen töprengtem rájöttem, hogy miért is ne lehetne megsütni csak a tölteléket? De valahogy mégis egybe kell a masszát forrasztani, különben olyan lenne, mintha túrókrémet ennénk.

Hosszas kutatás után arra jutottam, hogy a tojás tudja leginkább összetapasztani a túrót, na és egy kis liszt, vagy keményítő. Ez esetben a keményítő mellett tettem le a voksomat, mert azzal valahogy szellősebb állagot tudunk elérni. Komolyan mondom, nagyon meglepett az eredmény. 

img_2540.JPG

Hozzávalók:

1 kg félzsíros túró

6 egész tojás

1 narancs

őrölt szegfűszeg

vanília aroma

20 dkg teavaj

15 dkg kristálycukor

80 g keményítő

2 evőkanál olaj

A teavajat kiveszem a hűtőből egy jó fél órára, amíg megpuhul. Ezután villával összenyomkodom a cukorral. A tojásokat összekeverem a vajas masszával. Itt már be lehet vetni a gépi habverőt. Előbb azért nem érdemes mert a vaj teljesen hozzátapadna a habverőhöz, és csak nagy erőlködés árán lehet leszedni róla.

Aztán a narancsot belereszelem a keverékbe és az egyik felét bele is facsarom. Ezután jöhet a vaníliaaroma, az őrölt szegfűszeg, és a túró. Legvégül pedig a keményítő.

A sütőformát kiolajozom, és megszórom egy kis liszttel, vagy keményítővel és beletöltöm a keveréket. ( A sütőforma bármilyen lehet, én személy szerint mini tortaformácskákba öntöttem bele a masszát)

A sütőt 150 fokosra fűtöm, és légkeveréses üzemmódban kb. egy órát sütöm a süteményt.

Ez az édesség hidegen a legjobb, úgyhogy érdemes nem egyből behabzsolni, ha meg tudjuk állni. :-)

Jó étvágyat hozzá!

süti beállítások módosítása