Tréfli

Tortellini rózsák

mert azért az olaszok tudnak valamit...

2017. január 07. - Hársfalvai Hajnalka

Az olaszoknak van egy mondása, ami alapvetően meghatározza az egész mentalitásukat. " Az életben két dolog ér rá: Fizetni és meghalni." Nos, bár ez a mondat az üzleti élet szempontjából nem vet rájuk valami jó fényt, ugyanakkor a második részét imádom bennük. Ráérünk még mehalni, inkább éljünk, és élvezzük az életet, együnk, és igyunk. A konyhaművészetük is ezt sugározza.  

A most következő étel épp olyan finom, és gusztusos, mintha egy igazi olasz étteremben tálalták volna fel. Az elkészítése cseppet sem egyszerű, de megéri a fáradságot, amikor látja az ember a sok elégedett arcot. De hogy, hogy is jött az ötlet?....

img_2926.JPG

Meg kell mondjam, igazán utálok költözködni. Valahogy úgy vagyok vele, mint Örkény Tótjai. Ha meglátok egy dobozt, fel tudnék négyelni valakit. Mindig ezek a sorok jutnak az eszembe: 

- Háromba vágtad, édes, jó Lajosom? 

- Háromba? Nem. Négy egyforma darabba vágtam... Talán nem jól tettem? 

- De jól tetted, édes, jó Lajosom - mondta Mariska. - Te mindig tudod, mit hogyan kell csinálni.

Nos, nem olyan rég sajnos újra költözködnöm kellett, és valahogy ezúttal minden eddiginél több cuccom volt. Egyik kedves barátom segített a logisztikában. Szegénynek nem volt könnyű dolga velem. Volt egy doboz ugyanis, ami mindegyiknél nehezebb volt. Hallottam, ahogy egyenesen feljaldul, amikor megemelte. És ráadásul szép lassan el is kezdett kiszakadni. Csak hosszass vallatás után mertem neki bevallani, hogy a Dosztojevszki köteteken és egy hatalmas Károli Biblián kívül egy Nimbus 2000 :-) tésztagép is lapul a dobozban (igazából Atlas 150 a típusa, de így kereszteltem el). Egyszerűen nem volt szívem hátrahagyni azt a gépet. Annyira a szívemhez nőtt az évek alatt. Épp ezért úgy döntöttem, hogy bizonyítanom kell a kicsike létjogosultságát, és meg kell mutatnom, hogy volt értelme annak a sok izzadságcseppnek, amit a cipelése okozott. 

Jöjjön hát az én spenótos-rikottás tortellini receptem.

Hozzávalók 6 személyre:

A tésztához:

- 500 g 00-ás liszt

- 3 egész tojás

- 3 tojássárgája

- 1-2 evőkanál olívaolaj

- minimális hidegvíz, ha esetleg nem akarna összeállni a tésztánk.

A töltelékhez:

- 300 g ricotta

- 1 közepes zacskó bébispenót

- 1 egész tojás

- 10 dkg parmezánsajt

- 3 gerezd fokhagyma

- őrölt szerecsendió

A szószhoz:

- 300 g nagyobb szemű paradicsom

- 3 gerezd fokhagyma

- só, bors

- 2 evőkanál szárított lestyán

A tésztát jó alaposan összegyúrom. Ez kb 20 percig is eltarthat, mire egynemű szép labdát kapunk belőle. Ha meg volnánk vele, félretesszük pihenni. Addig elkészítem a tölteléket. Ehhez megfuttatom a fokhagymát egy kis olivaolajon, majd hozzáadom a spenótot, és megfonnyasztom. Kicsit hagyom kihűlni, majd összekeverem a ricottával, hozzáadok egy kis reszelt szerecsendiót, és végül a tojást és a reszelt parmezánt.

És most jön a kedvenc részem, a tésztanyújtás. A tésztát négy részre választom, és mindegyiket sodrófa segítségével vékonyra nyújtom. Először 0-ás fokozatra állítom a tésztagépet és ezen a fokozaton végigfuttatom a tésztákat, ezután jöhet a 3-as fokozat, majd a 6-os. Én itt megálltam, mert ennél vékonyabb esetén a tészta már szétszakadna a tölteléktől. Viszont vastagabbra sem szabad hagyni, mert akkor meg nem tudna időben megfőni.

Ha elértük a kívánt vékonyságot, akkor jöhet a töltelék. Először négyzetekre vágom a tésztát, és az alábbi fényképen szereplő hajtogatási technikával egyesével mindegyiket megtöltöm. Igyekeztem minden lépést lefényképezni, hogy jól látszódjon. Előre szólok, hogy ez a része lesz a legidőigényesebb rész. Ha nehezen bírjuk, akkor érdemes egy kis bort magunkba tölteni, hogy vidámabban menjen a munka.

img_2933.JPG

Ha kész vagyunk, műanyag dobozba tesszük őket, és ha akarjuk, egy részét akár fagyasztóba is tehetjük. Megéri nagyobb mennyiségben elkészíteni. Tényleg fenséges érzés, ha van otthon a mélyhűtőnkben. Így, ha bármikor kedvünk támad egy kis házitésztához, csak forró vízbe kell dobni őket, és kész is :-)

Jómagam paradicsomos szósszal tálaltam, de a tejszínes is nagyon dukál hozzá. A paradicsomszószhoz keresztben bevágtam a paradicsomok héját, és zubogó forró vízbe dobtam őket 2 percre. Ezután megnyúztam őket, és kivágtam a zöld részét. Egy nagyobb serpenyőben megfuttattam a fokhagymákat, és hozzáadtam a paradicsomdarabokat, majd pépesre főztem. Beletettem a fűszereket is, végül pedig egy összeturmixoltam. 

Tálaláskor parmezánsajtot szórtam a tészták tetejére, és egy levélke spenóttal koronáztam meg az ételt.

Buon appetito!

 img_2915.JPG

süti beállítások módosítása