Tréfli

Igazi nyárvégi házi aszaltparadicsom

- egy üveg napsütés

2018. szeptember 07. - Hársfalvai Hajnalka

 

Eszelősen szeretem a paradicsomot Sajnos a boltban kapható változatnak nincs már szinte semmi íze, ezért is örülök annyira, amikor házi paradicsomhoz jutok. Képes lennék egy ültőmben egy egész ládával megenni.

Az a szerencse ért nemrég, hogy egy óriási karton pici szemű paradicsomot kaptam egy nagyon kedves barti pártól. Rögtön tudtam, hogy eljött a nagy pillanatom. Valami olyat szerettem volna belőle készíteni, amit előtte sosem, így esett a választásom a szárított paradicsomra.

img_1076.JPG

Fontos megjegyezni, hogy a legfinomabb akkor, hogha napon szárítja ki az ember. Ám sajnos nálunk azért elég nehéz 5 olyan folyamatos napot találni, amikor egyfoltyában tűz a nap. Így érdemesebb a sütős megoldás választani. Természetesen nekem sikerült az egyik legmelegebb napot kiválasztani ehhez a művelethez, ami azt eredményezte, hogy gyakorlatilag egy hőkatlanban ültem 5 órán keresztül. Ám most már pont ideális az idő ahhoz, hogy nekivágjon az ember ennek az ínyencségnek.

Hozzávalók:

- 2 kg paradicsom

- befőttes üvegenként 1/3 étolaj

- 2/3 olívaolaj

- tengeri só

- fokhagyma gerezdek ízlés szerint (üvegenként 2-3)

- oregánó

Az eleje kicsit macerásan indul. A paradicsomokat félbe kell vágni és egy kanál segítségével kikaparni a belsejüket. A belsejükből később kiváló paradicsomlevest lehet készíteni.

A kikapart paradicsomok belsejét alaposan besózzuk és egy sütlapra fektetjük őket jó szorosan egymás mellé. A sütőt 80 fokra állítom, beteszem a paradicsomokat, és egy fakanál segítségével kitámasztom a sütő ajtaját, hogy a paradicsomból kicsapó gőz el tudjon párologni. Ezzel a módszerrel tudjuk elérni, hogy minél hamarabb megaszalódjanak a paradicsomok.

Én 5 és fél órán át a asztaltam emen nemes zöldséget. De aki szárazabban szereti az tovább is száríthatja.

Kivettem a sütőből a paradicsomokat, és hagytam kicsit hűlni őket. A fokhagymákat megpucoltam, és megfeleztem őket. Ezután nem volt más hátra, mint a rétegzés. Mindegyik üveg aljába töltöttem egy centinyi olívaolajat, erre jött a fokhagyma, a paradicsom, amit ezután megszórtam oregánóval. Aztán újabb réteg olaj, és így folytatom egészen az ultosó rétegig, aminél már nem olívaolajat öntök rá, hanem étolajat. 

Alaposan lezárjuk az üvegeket, és hűtőbe teszzük! 

Elég sokáig eláll, bár nem volt időm kitapasztalni, hogy meddig, mert túl hamar elfogy :-)

Buon Appetito!

süti beállítások módosítása