Tréfli

A hétvégi családi asztal éke:

- téli, almás, mustáros egész karaj

2019. január 10. - Hársfalvai Hajnalka

Be kell vallanom férfiasan, hogy ugyan részt vettem az étel elkészítésében, de sajnos az ötlet nem az én fejemből pattant ki. Miután elkészült, rájöttem, hogyha az ember valami ütőset akar villantani a hétvégi családi asztalra, akkor nem is találhatna ennél megfelelőbbet. Az alma és a karaj már eleve egy jó párosítás, és ha még egy kis mustárral is kiegészítjük, maga a mennyország lesz. Mivel egy egész karajt kell felhasználni, így egy egész család jóllakhat vele.És, ami a másik nagy előnye, hogy nem igényel sok törődést.

1542568463128.JPEG

Hozzávalók 4 főre:

- egy csontozott egész karaj

- 2 pink lady alma (de bármilyen másik is lehet, én viszont ezt a fajtát szeretem a leginkább)

- 5 evőkanál francia csípős mustár

- 2 gerezd fokhagyma

- só, bors

A karajt alaposan megtisztítom a felesleges zsírosabb részektől, és harmonikaszerűen beirdalom. A fokhagymát összezúzom és összekeverem két evőkanál olajjal. Az egész karajt alaposan bekenem ezzel a fokhagymás olajjal. Az almákat fél cm vastag szeletekre vágom, és mindegyik harmonika mélyedésbe teszek egyet-egyet. Legvégül pedig az egészet alaposan bekenem a mustárral. Egy enyhén kiolajozott tepsibe teszem a húst, és alufóliával letakarom. Mehet is a sütőbe 1,5 órára 200 fokra. Ha letelt az idő, egy hústű segítségével megnézzük, hogy kellően puha e. Ha igen, akkor levesszük az alufóliát róla, és még visszatesszük 20 percre, hogy legyen ideje egy kicsit pirulni is.

Szinte bármilyen körettel tálalható, bár szerintem a krumplis változatok passzolnak a leginkább hozzá.

Jó étvágyat kívánok!

süti beállítások módosítása