Tréfli

Édes vétek - csupa csokis francia madeleine

2018. április 19. - Hársfalvai Hajnalka

Tudom, hogy most, hogy kijött a jó idő mindenki arra fókuszál, hogy a bikiniszezonra bombaformába hozza magát... De én akkor is annak a híve vagyok, hogy igenis kellenek az édes vétkek, amit egy kicsivel több mozgással ki tudunk kompenzálni. Kávé, vagy tea mellé nincs is kiválóbb falat, mint a franciák kedvence a madeleine. Korábban már sütöttem ilyet, és most úgy döntöttem, hogy elkészítem a csokis változatát is. Egyszerűen mennyei.... Mindenkinek melegen ajánlom!!

madl.jpg

Hozzávalók 8 főre:

  • 6 egész tojás
  • 200 g barna cukor
  • 25 dkg teavaj
  • 27 dkg búza finomliszt
  • 5 dkg holland kakaópor (cukrozatlan)
  • 10 g sütőpor

Egy gépi habverővel összekeverem a tojásokat a cukorral, egészen addig, míg világossárga, már-már habosabb állagú masszát kapok. A vajat megolvasztom, és megvárom, míg szobahőmérsékletűre hűl. Ezt követően hozzáadom a tojásos keverékhez, folyamatos keverés mellett. 

Egy másik edényben összekeverem a maradék száraz hozzávalókat, végül vegyítem a tojásos-vajas masszával.

A recept befejezése ugyanaz, mint amit már a korábbi bejegyzésembe írtam, úgyhogy egy az egyben ide is másoltam:

A végső keveréket betesszük a hűtőbe legalább fél órára. Ha nincs annyi időnk, akkor a mirelit hűtőbe negyed órát pihentetjük. Érdemes szilikonformákat használni, mert azt kivajazni sem kell, és könnyű belőle kiforgatni az édességünket.

A sütőt légkeveréses 170 fokra állítom. Amikor a tészta jól lehűlt, belekanalazom a formába. Nem kell, hogy teljesen színültig tele legyen, mert a sütőpor miatt fel fog duzzadni. Kb negyed óráig sütöm. Semmiképp se nyissuk ki előbb a sütőt, különben összeesik a süti.

Kellemes zúg-evést kívánok! :-)

süti beállítások módosítása