Tréfli

Citrusos-vodkás lazac gravlax

2017. február 10. - Hársfalvai Hajnalka

Egyszerűen rajongok a lazacért, gyakorlatilag bármilyen formájában. Nyersen, sütve, főzve, szőröstül-bőröstül :-) Már étteremben, szállodában többször kóstoltam gravlax formájában, de mivel annyira finom volt, azt gondoltam hogy ezt bizony nagyon időigényes és bonyolult elkészíteni. Aztán utánaolvasgattam az interneten és megvilágosodtam. Mondhatnám pofon egyszerű összeállítani. Sokan egyszerűen csak sóágyon pihentetik néhány napot. Én azonban azt gondoltam, hogy valamivel fel kellene dobni. A citrom eleve nagyon jó barátja a halaknak, csakúgy mint a kapor. Aztán eszembe jutott, hogy egy kis alkhol is mennyire illene hozzá. Azért esett a vodkára a választásom, mert annak viszonlyag semleges íze van. De ha nincs kéznél megfelel a gin is, sőt a fehérrumot sem veti meg ez a fogás.

img_3137.JPG

Lássuk is, hogy miből élünk.

Hozzávalók:

- 1 szelet bőr nélküli lazac

- 1 citrom

- 1 narancs

- 1 dl vodka

- kapor

- egy marok Himalája só

- 1 teáskanál őrölt fekete bors

Egy tálba belereszeljük a citrom és a narancs héját, majd a levüket is belefacsarjuk. Ezt követően hozzáöntjük a vodkát is, majd beledobjuk fürdőzni a halat. Ezután rászórjuk a halra a sót, a borsot, és a kaprot is, majd az egészet beleteszzük egy sütőzacskóba (amúgy bármilyen szatyor megteszi, csak az a lényeg, hogy nehogy lyukas legyen valahol.) A szatyrot jól összecsomózzuk, betesszük a hűtőbe és minél nagyobb nehezékeket rakunk rá. Ami engem illet, én lábasokat választottam erre a célra. Minimum 48 órán keresztül hagyjuk érlelődni, de ha kibírjuk még több napig is állhat. Ha elfogyott a türelmünk, kivesszük a halat és átmossuk vízzel. Ezután már szeletelhetjük is. Én egy szelet barnakenyérre tettem rá és Philadelphia krémsajttal bolondítottam még meg.

Jó étvágyat mindenkinek! :-)

süti beállítások módosítása