Tréfli

Saltimbocca

- szájba ugrós, pármai sonkába csomagolt húsfogás

2018. november 26. - Hársfalvai Hajnalka

Ha az olasz konyhára gondolunk, legtöbbünknek a pizza és a különböző fajta tészták jutnak az eszünkbe. Pedig az itáliai konyha ennél sokkal gazdagabb. Kiváló hús ételeik vannak, a desszertekről nem is beszélve...

A saltimbocca is ékes példája annak, hogy az olaszok milyen jó húsfogásokat tudnak készíteni. Ha szó szerint lefordítjuk a nevét, annyit tesz: "Ugorj a számba!" Ez azt gondolom mindent elárul annak ízéről. Eredetileg zsenge borjúhúsból készítik, de mivel ahhoz viszonylag nehéz hozzájutni, én ezúttal sertéskarajt használtam, amivel majdnem ugyanolyan jó végeredményt kapunk. Ami még nélkülözhetetlen eleme ennek az ételnek, az a friss zsálya. Mivel ezt sem túl egyszerű beszerezni, így én amikor hozzájutok, nagyobb mennyiséget szoktam vásárolni, és lefagyasztok néhány adagot belőle, hogy a szűkösebb időkben is hozzájussak ehhez a nemes fűszerhez. Amúgy nagyobb bevásárlóközpontok zöldséges részlegén meg lehet találni, ha elég szemfülesek vagyunk.

salt.JPG

Hozzávalók 4 személyre.:

- 8 kisebb szelet karaj

- 8 szelet pármai sonka

- húsonként 2-3 zsályalevél

- 1 dl fehérbor (én a szárazat preferálom)

- kisebb adag liszt, ami elegendő ahhoz, hogy megforgassuk benne a húsokat

- 200 g vaj

- fél citrom leve

- só, bors

A húsokat minimálisan kiklopfolom, sózom borsozom, és belebugyolálom úgy a pármai sonkákba, hogy egy egy zsályalevél legyen a hús és a sonka között. Majd ügyesen megforgatom őket a lisztben. Egy sütőálló serpenyőben felhevítem a vajat, és megsütöm benne a hús mindkét oldalát. Ezután kiveszem a húsokat a serpenyőből, és a serpenyőben maradt szószhoz hozzáadok egy zsályalevelet, a bort, valamint a fél citrom levét. Rottyantok egyet rajta, és visszateszem a húsokat. Lefedem őket egy fóliával, és 180 fokra beteszem a sütőben 20 percre.

Ezután nincs más hátra, mint tálalni!

Buon appetito!

süti beállítások módosítása