Tréfli

Csábos orosz túrós lepénykék

2017. február 16. - Hársfalvai Hajnalka

Az orosz konyha elsősorban nem az édes fogásairól híres, úgyhogy ezért is érdemes nagy becsben tartani ezt az ételt. Szirnyikinek hívják, és talán a túrógombóchoz áll a legközelebb az íze. Azonban ez esetben nem vízben főzzük ki a túrós masszát, hanem kisütjük. Ettől lesz kívül kicsit ropogós, belül pedig lágyan omlós. Cukros tejföllel is megállja a helyét, de én ezúttal egy házi vörösboros-szilvalekváros öntetet készítettem hozzá. 

A túrónak köszönhetően egyáltalán nem nehezít el ez az édesség, ugyanakkor mégis maximálisan kielégíti az édességhiányunkat. Fogyaszthatjuk azon melegében, de akár hűtve is.

img_3243.JPG

Hozzávalók 4 személyre:

- 500 g zsíros túró

- 2 egész tojás

- 5 evőkanál liszt

- 1 dl száraz vörösbor

- 2 evőkanál szilvalekvár

- forraltbor fűszerkeverék (1 rúd fahéj,1 csillagánizs, 3 db szegfűszeg, gyömbér, barnacukor, egy citrom vékonyra vágott héja) - én szerencsés voltam, mert az egyik kedves barátnőmtől kaptam egy csomag előre elkészített mesésen illatozó forraltborkeveréket, úgyhogy én azt használtam fel :-)

A túrót összekeverjük a tojásokkal, és a liszttel. Ezután kis lepénykéket formálunk belőle és olajon kisütjük mindkét oldalukat. Nagyon fontos, hogy mindenhol egyenletesen legyen olaj a serpenyőben, mert különben csúnyán megég.

Eközben felteszem forrni a bort, beleöntöm a fűszerkeveréket, és körülbelül felére forralom. Kiveszem belőle az egész fűszereket, ezután beleteszem a lekvárt, és alaposan összekeverem. Amint újra rotyogni kezd, elzárom alatta a tüzet és már  tálalok is.

Porcukorral meghintem a lepénykéket és arra jöhet rá a vörösboros szósz.

Roppant egyszerű, de annál finomabb ez az étel!

Jó étvágyat hozzá!

süti beállítások módosítása