Tréfli

Vérnarancsos- vaníliasodós amerikai palacsinta

szombat reggelekre

2017. március 17. - Hársfalvai Hajnalka

Utolsó napomat töltöttem Hollandiában, és úgy döntöttünk a kisöcsémmel, hogy lógós napot tartunk. Sokáig alvás, lustizás, mozizás, és egy jó hideg Coca Cola Hága napsütötte főterén.

Mindenféle extra süteményötlettel előrukkoltam, ami ideális lenne eme csodás reggelre, de a gyerekek az egyszerűség hívei, és pont ezt szeretem bennük. Hagyjuk a gyömbérbefőttet, meg a giccses kardamomos pudingot! Ő bizony amerikai palacsintára vágyott. Végül belementem, de annyi engedményt kaptam tőle, hogy felturbózhattam némileg :-) Így született meg az én vérnarancsos- vaníliasodós amerikai palacsintám.

img_4163.JPG

Hozzávalók 4 főre:

A sodóhoz:

- 3 tojássárgája

- 2 evőkanál liszt

- 1 evőkanál kristálycukor

- 1 vanília rúd kikapart belseje

- 2 dl tej

A palacsintához:

- 200 g liszt
- egy evőkanálka sütőpor
- egy kis csipet só
- 2 evőkanál cukor
- 3 dl tej
- 1 egész tojás
- 45 g teavaj

- 1 nagy vérnarancs

Keverjük össze először  száraz hozzávalókat, aztán jöhet a tojás és a megolvasztott vaj is. Mixeljük jól össze, reszeljük bele a narancs héját, majd facsarjuk is bele a felét.

Felforrósítunk egy nagy serpenyőbe vajat, és merőkanállal tetszőleges méretű palacsintákat kanalazunk rá. Néhány perc elteltével, amikor már a felszínen apróbb buborékok jelennek meg, megfordítjuk a palacsintákat, és a másik oldalukat is megsütjük.

Tálaláskor ráhalmozzuk a sodót, arra jöhet egy szelet vérnarancs, és még egy kis reszelt narancshéj. Végül az egészet meghintjük vaníliáscukorral.

Jó lustizós napot kívánok hozzá!

 

 

 

süti beállítások módosítása