Tréfli

Villámgyors, szuperfinom rakott kuszkusz

rohanós napokra

2017. március 21. - Hársfalvai Hajnalka
Vannak napok, amikor óriási rohanásban vagyok, és egyszerűen nincs időm főzni. Ilyenkor sajnos gyakran elkövetem azt a hibát, hogy rendelek valahonnan, de mindig megbánom, mert egyrészről, mindig kihűl az étel mire megérkezik, másrészről valahogy eddig még nem sikerült olyan helyet találnom, ahonnan jó minőségű ételt szállítanak ki.
Ilyenkor érdemes az embernek kicsit összeszednie magát és mégiscsak a tűzhelyhez állni. Ha ügyesek vagyunk, akkor hamarabb végzünk vele, mint ahogy a futár csöngetne az ajtónkon, és összehasonlíthatatlanul finomabb ételhez jutunk majd. Íme az én villámgyors receptem, kapkodós napokra.
17392020_1348336688537052_785388574_n.jpg
Hozzávalók 2 személyre:
  • 1 tojás
  • 1 pohár tejföl
  • 100 g kuszkusz
  • 1 kávéskanál kurkuma
  • egy kisebb cukkini
  • 2 szem paradicsom
  • 2 mozzarella
  • 1 teáskanál vaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 20 dkg darált csirkemell
A kuszkuszt felöntöm kétszer annyi forró vízzel, beledobom a vajat és egy csipet sót. Lefedem és negyed órára félreteszem. Addig felkarikázom a paradicsomot, a cukkinit és a mozzarellát.
A tejfölt összekeverem a kurkumával, sóval, és egy zúzott fokhagymával, végül hozzáadom a felvert tojást is. A darálthúst megfuttatom egy kis olajon, és sózom, borsozom. Alaposan átpirítom és összekeverem a megpuhult kuszkusszal. Ezután már csak össze kell állítani az ételünket.
Én apró kerámiaedényeket használtam erre a célra. Mindegyiket alaposan kivajazom. Első rétegként jön a kuszkusszal összedolgozott csirke, erre jön egy réteg tejfölös szósz, aztán a cukkini, majd a paradicsomkarikák, végül pedig a mozzarella. 150 fokos sütőben addig sütöm, amíg a sajt rá nem pirul a tetejére.
Miután kivesszük a sütőből érdemes 5 percet pihentetni , hogy jobban kijöjjenek az ízek.
Nekem összesen, sütéssel együtt 40 percet vett igénybe a rakott kuszkusz. Namost, egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány helyről szállították ki ennyi idő alatt az általam rendelt ételt. Úgyhogy mindenképp érdemes, mégha fáradtak vagyunk is belevágni!
Jó étvágyat hozzá!

 

süti beállítások módosítása