Tréfli

Házi tengeri herkenytyűs spanyol paella

2017. március 23. - Hársfalvai Hajnalka
Már egy ideje szerettem volna elkészíteni ezt az ételt. Még amikor Spanyolországban nyaraltam, ott mutatták meg egy elkészítési módját. Rögtön beleszerettem. A rikító sáfránynak nemcsak a színe, de az íze is tökéletesen tükrözi a heves, spanyol mentalitást. 
Ez az étel a spanyolok mindentbele étele. Több recepten végigrágtam magam, és végül arra jutottam, hogy a kevesebb több. Így az én változatomba például nem került kolbász. Úgy gondolom, hogy így is elég intenzív, és a chorizo elnyomná a tengeri herkentyűk természetes ízét.
img_3788.JPG
Ami a hozzávalókat illeti, nekem szerencsém volt, mert Hollandiában készítettem el a paellát, így a lehető legfrissebb rákhoz és halhoz jutottam a hágai halpiacon. De itthon Magyarországon sem kell kétségbe esni. Két tuti beszerző helyem van, ha friss halra, vagy bármely más “tengerszülöttére" van szükségem. Ha autóval vagyunk, akkor az egyik a Metro áruház, de ha szeretnénk megélni a piacozás hangulatát, akkor csakis a Vásárcsarnok. Van egy remek halas, aki szinte bármit beszerez.
És most jöjjön a várva várt recept.
Hozzávalók 4 főre:
  • 500 g csirkemell felkockázva
  • 300 g szívkagyjó (de helyette használhatunk fekete, vagy vongole kagylót is)
  • 300 g tintahalkarika
  • 300 g megtisztított rákfarok (Helyette használhatunk természetesen egész rákocskákat is, de azzal számolni kell, hogy aki nem elég bevállalós az asztalunknál, azt akár el is rettenthetjük a fogásunktól)
  • 1 teáskanálnyi sáfrány
  • 2 zúzott fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 dl száraz fehérbor
  • só, bors
  • olívaolaj
  • 1 fél citrom, vagy lime
  • 200 g paella /rizottó rizs
A mennyiség miatt én két serpenyőt használtam, így nemcsak az ebéd, de a vacsora is ki volt pipálva :-) Ha valamelyik tengeri hozzávalót nem sikerül beszerezni, ne keseredjünk el, anélkül is mennyei lesz, a lényeg az, hogy a csirkén kívül kerüljön bele vagy rák, vagy kagyló.
A felkockázott fokhagymát megfuttatom olívaolajon, ezután hozzáadom a csirkemellet és megpirítom. 
Ezután jöhet rá a rizs. Kicsit megfuttatom azt is, majd felöntöm a fehérborral. Jöhet is a fűszerezés, sót, borsot, és sáfrányt adok hozzá. A sáfránynál nem kell megijedni, mert az igazán erős fajta narancssárga színű, de ahogy a rizsre tesszük, gyönyörűen kisárgul.
Alaposan összekeverem, és felöntöm annyi 3 dl vízzel. Kb. 10 percig fedő alatt főzöm. Ezután hozzáadom a kagylót, a rákot, és a tintalhalat is. Addig hagyjuk a lángon, amíg a rizs teljesen meg nem puhul, illetve az összes kagyló ki nem nyílik. Ha valamelyik mégsem adja meg magát, és zárva marad, azt szedjük ki és dobljuk a kukába, mert az bizony már romlott.
A legvégén belefacsarjuk a fél citrom levét és jól összeforgatjuk. Egy kis friss koriandert szórunk tálaláskor a tetejére. Egyszerűen színpompázatos ez a fogás. Épp olyan mint egy szikrázó naplemente a csodás tengerparton! :-)
Jó étvágyat kívánok hozzá!
süti beállítások módosítása