Tréfli

Spenótos, chorizo kolbászos spanyol tortilla

villámgyors, ínyenc vacsora

2018. január 30. - Hársfalvai Hajnalka

Első olvasatra mindenkinek a mexikói kukoricalepénybe töltött ragu jut az eszébe, de spanyoloknál bizony a tortilla egészen mást jelent. Ez gyakorlatilag egy tojásos- krumpli lepény, amit számtalan hozzávalóval fel lehet turbózni. Amikor kiterveltem, hogy megpróbálkozom vele, még nem volt konkrét ötletem, hogy mit fogok belerakni, de ahogy jártam-keltem a boltban a hűtőpultok mellett szemet szúrt a chorizo. Gondoltam, hogy még valami "zöld" íz is kellene bele, így esett a választásom a bébispenótra.

Nagyon hamar elkészültem vele, és roppant ízletes ételnek bizonyult.

img_9142.JPG

Hozzávalók 3 -4 főre:

- 3 szem nagyobb burgonya

- 5 egész tojás

- 1 fej vöröshagyma

- 1 marék bébispenót

- 15 dkg chorizo kolbász

- olaj

- 3 evőkanál tejszín

 Egy tűzálló serpenyőben megpirítjuk a chorizo kolbászt, kivesszük, majd ugyanebben a kolbászos olajban megfuttatjuk a hagymát is. Felöntjük bő olajjal és a beletesszük a vékony szeletekre vágott burgonyát. Aranybarnára sütjük.

Egy nagyobb  edénybe ütjük a tojásokat, hozzáadjuk a tejszínt, illetve a bébispenótokat. Amikor aranybarnák lettek a burgonyák, egy szűrőlapát segítségével a tojásos keverékhez adagoljuk őket, és jól összeforgatjuk. Illetve beletesszük a korábban félretett kolbászokat is.

A serpenyőből leöntjük a fölösleges olajat, és visszatesszük a tűzre. Rámerjük a burgonyás masszát és addig sütjük, amíg annyira össze nem áll, hogy meg lehessen fordítani. Ekkor meg is fordítjuk, és betesszük a serpenyőt a sütőbe 180 fokra 10-15 percre. Ügyeljünk rá, hogy ne égjen oda az alja, ugyanakkor kicsit piruljon meg.

Tejföllel, friss petrezselyemmel tálaljuk.

Jó étvágyat hozzá!

süti beállítások módosítása