Tréfli

Reinkarnálódott zselés szaloncukor

Csokis-narancsos chia puding

2016. december 27. - Hársfalvai Hajnalka

Ha már hórdócskának érzed magad az ünnepek után, de még mindig édességre vágysz, akkor ezt a pofon egyszerű receptet neked találták ki. Az íze tényleg olyan, mintha az ember egy finom zselés szaloncukrot majszolna.

Megmondom őszintén, kicsit szkeptikusan álltam hozzá, hogy elkészítsem életem első vegán receptjét. Valahogy úgy éreztem mindig is, amikor ránéztem egy-egy ilyen receptre, hogy valami óriási nagy dolgot tagad meg magától az ember. Persze a cél az egészség, meg a szépség, és ezt tisztelem is, de sajna én szeretek enni, és ráadásul szeretek nagyokat és JÓKAT enni, így eddig messziről elkerültem ezt a világot. Aztán most, hogy jön az év vége, amikor az ember számot vet az egész éves tetteiről, nem akartam úgy indítani az összegzésemet, mint Bridget Jones :-) és beírni egy jó magas kilószámot.  Így jött az ötlet, hogy üsse kavics, valami egzotikus, de  egészséges desszertet dobok össze. 

Ám, ezen a ponton azért gyónnom is kell, mert a desszert előtt főfogás gyanánt készítettem egy isteni, indiai vajas csirkét. De ennyi bűnözés még bele kell, hogy férjen. Nemdebár? Amúgy ígérem, annak a receptjét is hamarosan megosztom veletek, de most maradjunk a chia pudingnál. 

img_2881.JPG

Hozzávalók 6 főre:

- 150 g chia mag

- 450 ml tej (Annyira azért nem lettem hívő, hogy mandulatejet használjak. Maradtam a finom friss házi tejnél.)

- 2 narancs reszelt héja, és a leve

- 50 g Holland, cukor nélküli kakaópor

- 50 ml juharszirup / ha nincs otthon, akkor helyettesíthetjük mézzel is, sőt, ha nem tekintünk a cukorra úgy, mint testünk Kriptonitjára, akkor azt is tehetünk bele 

- sózatlan, natúr pisztácia a tálaláshoz

A chia magokat beleöntjük egy nagy üvegtálba, felöntjük a tejjel, belereszeljük a narancsok héját, majd bele is facsarjuk a levüket. Ezt követően belekeverjük a kakaóport, és és a juharszirupot, és betesszük a hűtőbe. Időnkét elővesszük megkevergetni. Majd meglátjátok, milyen csudásan meg fogják szívni magukat a magok. Érdemes minimum 5 órán át áztatni, de a legjobb, ha egy egész éjszakára állni hagyjuk őket.

Másnap aztán üveg poharakba merjük a zselés állagú, szuper egészséges, és széppé tevő csodaszérumot. - Na jó ezt azért még én sem gondolom komolyan. Inkább úgy írnám, hogy poharakba kanalazzuk a csuda finom pudingot, és a tetejére hintünk egy kis kakaóport, és a pisztáciamagokat.

Megkövetem magam. Ez egy igazán finom édesség, de azért ettől még nem leszek hívő vegán. Nem jó az az élet, amibe nem férnek bele az ízek, és a mennyei alapanyagok. Nem bírok ezek nélkül a rosszaságok nélkül élni.

Mindenkinek jó étvágyat kívánok!

Ja, és ha már a karácsonyi túlevésnél tartunk, ezt nem hagyhattam ki :-)

15731574_1016962925075213_1165692577_n.jpg

süti beállítások módosítása