Tréfli

Perzsa csirkenyársak, sáfrányos rizzsel

- hozzunk egy kis tavaszi színkavalkádot az asztalra is!

2018. március 28. - Hársfalvai Hajnalka

Kívül ropogós, belül omlós, és fantasztikusan pikáns- ezek az ismérvei a tökéletes sült húsnak. A titka a jó minőségű húson kívül a pácban rejlik. A pácba bármilyen fűszert tehetünk, ízlés szerint, csak arra kell ügyelni, hogy harmonizáljanak egymással. Én ezúttal a perzsa ízvilágot választottam. Gyakorlatilag egy pesto-t készítettem alap gyanánt, csak nem bazsalikomot használtam, mint az olaszok, hanem koriandert. A rizsköreten kívül, egy snidlinges joghurtmártást is készítettem hozzá, ami nagyon jól ellensúlyozza a kissé csípős ízeket.

Lássuk is a medvét!

unnamed_1.jpg

Hozzávalók 2 személyre:

- 50 dkg csirkemell felkockázva / ha nem akarunk csirkét használni akkor a sertéscomb is tökéletes

- 200 g jázmin rizs

- 10 g sáfrány

- 4 gerezd fokhagyma

- 1 dl olívaolaj

- 1 egész citrom

- egy csokor friss koriander

- egy csokor friss snidling 

- 1 ek garam masal fűszerkeverék

- egy csipet őrölt csili

- 1 ek curry fűszerkeverék

- 1 tk őrölt zöld kardamom

- 3 tk friss gyömbér

- 3 dl natúr joghurt

Egy hosszúkás edénybe keverem az összes fűszert, az olajat, a fokhagymákat, a gyömbért, és a nagyobb darabokra vágott koriandert. Egy botturmix segítségével pépesítem az egészet, és ha szükséges további olajat adok hozzá, végül belefacsarom a citrom felét. Alaposan megsózom a húskockákat és ráöntöm a pácot. Legalább fél napot hagyom benne érlelődni, de akár egy egész napig is pácolódhatnak. 

Eközben egy kisebb edénybe vizet forralok, beleteszem a sáfrányt, a sót, és kifőzöm a jázminrizst.

A sütőt 170 fokra melegítem. A húsokat nyársa húzom, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyezve, berakom őket sülni. Kb. fél óra alatt lesznek gyönyörűen ropogósak.

Addig elkészítem a mártogatóst is. A joghurtot összekeverem a maradék fél citrom facsart levével, az apróra vágott snidlinggel, sóval, borssal, és egy csipet szárított fokhagyma granulátummal, és tálalásig hűtőbe teszem. Én az egyik kedves barátom anyukájától kapott, nagyon szép lepkés tálalóedényben tálaltam fel. Ezúton is nagyon köszönöm neki :-) konyhám egyik kedvenc darabja.

A végén nincs más hátra, mint szépen tálalni ezt a káprázatos színekben pompázó ételkölteményt!

Jó étvágyat hozzá és mindenkinek Boldog Húsvétot kívánok!

süti beállítások módosítása