Tréfli

Szurinámi Saoto leves

2017. január 17. - Hársfalvai Hajnalka

Amikor Hollandiában jártam, az egyik keves kollégám meghívott egy kis szurinámi étterembe. Ő ajánlotta, hogy próbáljam ki feltétlenül a Saoto levest. Amikor a pincér kihozta a gőzölgő ételt, kicsit meglepődtem, hogy mennyi minden van benne, csupa olyan dolgok, amiket az embernek eszébe sem jutna beletenni egy levesbe. Nagyon ízletes volt, és rögtön elhatároztam, hogy hazaérve én is elkészítem majd.

Nagyon sok receptet olvastam el. Végül elkészítettem a saját verziómat. Ezeken a hideg napokon igazán jól tud esni ez a pikáns, és szuperfriss leves. 

img_3023.JPG

Hozzávalók 4 főre:

- 4 egész tojás

- 75 dkg csirkemell

- 1 közepes gyömbér

- 1 kávéskanál indiai citromfű (Ázsiai fűszerboltban lehet kapni. Mivel nem volt friss, így a szárított változatot választottam.)

- 1 kisebb csokor friss koriander

- 1 teáskanál koriandermag

- 1 teáskanál kurkuma

- 2 húsleveskocka

- 2 szál fehérrépa

- 6 szem szegfűbors

- 1 teáskanál őrölt római kömény

- babcsíra

- üvegtészta

- 1 közepes krumpli

- szójaszósz

- 1 lime

A koriandermagokat megfuttatom nagyon kevés olajon. Ezután felöntöm vízzel, pelepakolom a fehérrépákat, a csirkemellet (egészben mehet bele, megtisztítás után), a gyömbért szintén egészben, az indiai citromfüvet, a szegfűborsot, a köményt, a koriandert, és a kurkumát, végül pedig a húsleveskockákat. Lassú tűzön egy óráig főzöm, a végefelé pedig belefacsarom a lime-ot.

Amíg fő a leves, kifőzöm az üvegtésztát, és a tojásokat, majd a babcsírákról egyesével letépkedem a hajtásokat. A krumplit megpucolom, és lereszelem, majd forró olajban kisütöm, így apró, gyufaszerű sültkrumplikat kapok a végén (ugye mondtam, hogy milyen furcsa dolgokat pakolnak ezek a szurinámiak a levesbe :-) )

Ha megfőtt a hús, leszűröm az egész levest. A húsokat apró cafatokra tépkedem. A fehérrépát, a szétfőtt koriandert és a gyömbért nem használom fel, félreteszem egy későbbi ételhez. Ezután tálalok. A tányérba rakom az üvegtésztát, a csirkemell darabokat, a csírákat, a krumplit, majd rámerem a levét is. Levégül beleteszem a félbevágott tojásokat is, és nyakon öntöm egy kis szójaszósszal.

Jó étvágyat kívánok mindenkinek!

süti beállítások módosítása