Tréfli

Egzotikus kubai marharagu

Vieja ropa

2017. március 02. - Hársfalvai Hajnalka

Nemrég olvastam ki Anthony Bourdain könyvét, A konyhafőnök vallomásait. Itt olvastam erről a fogásról. Csak a neve volt megmelítve, de nagyon felkeltette az érdeklődésemet. Egyből be is írtam a böngészőbe és elkezdtem a képeket nézegetni a témában. Rögtön feltűnt, hogy itt valami nagyon különleges fogásról lesz szó. Eddig még olívabogyót, és marhahúst nem igazán láttam egy tányéron, na és olyat sem igazán hallottam, hogy a marharaguba vörösbor helyett fehérbort tegyenek, és mindehhez még hozzájön a ropogós pritaminpaprika is. Azt gondoltam, hogy ezt muszáj kipróbálnom, és bizony nem bántam meg. Teljesen új és szokatlan ízkavalkádba csöppen bele az ember, ha kirpóbálja. 

17035208_1327236983980356_2051589207_n.jpg

Hozzávalók 4 főre:

- 700 g marhanyak

- 2 dl Chardonnay

- 20 szem zöld olívabogyó

- 2 egész piros pritaminpaprika

- 1 fej vöröshagyma

- 3 gerezd fokhagyma

- fél teáskanál őrölt csili

- 1 egész lime

- friss koriander / ha valaki nem szereti akkor petrezselyem

- 3 dl húsleves alaplé

- 1,5 dl paradicsompüré

- 1 teáskanál kömény

- 1 csipet oregánó

- 1 teáskanál őrölt pirospaprika

- 3 babérlevél

- só, bors

- 250 g rizs

Annyit előljáróban, hogy ennek az ételnek az elkészítése meglehetősen időigényes. Bonyolultnak, viszont egyáltalán nem bonyolult, csak viszonylag sok ideig tart mire megfő, mivel az a cél, hogy annyira puhára főzzük a húst, hogy szétessen szálkáira. 

A marhahúst felkockázom, és sózom, borsozom. Felaprítom a vöröshagymát, és megfuttatom egy kis olajon. Leveszem a tűzről, és meghintem a pirospaprikával, majd újra visszateszem a lángra, és hozzáadom az egyik pritaminpaprikát tetszés szerint szeletelve. Ezután ráteszem a marhahúst is, és körbepirítom. Rázúzom a fokhagymákat, és jöhet is a paradicsompüré. Hozzáadom a fűszereket, a babérlevél kivételével. Jól összeforgatom a hússal, és felöntöm a borral.  Belefacsarom a lime levét. A friss koriandert egy cérnával egy csomóba kötöm, és egészben hozzáadom a raguhoz. Felforralom, és végül a húsleves alaplevet és a babérleveleket is hozzáadom. Innentől kezdve már nem is kell sok törődés az ételnek. Alacsony lángon, gyakorlatilag cafrangosra főzöm a húst. Ez nálam 3,5 órát vett igénybe. Ezidő alatt bőven van időnk elkészíteni a rizst. Amikor megpuhult a hús, kivesszük és egy villa és kés segítségével apró szálakra bontjuk. A koriandert is kiszedem (arra már nem lesz szükségünk). A húst visszatesszük a lábasba. A másik pritaminpaprikát is felszeletelem, és azt is hozzáadom. Ezzel érjük el, hogy legyenek roppanósan friss falatok is az ételben :-) Felkarikázzuk az olajbogyót is, és azt is belezuttyantjuk. 10 percig forraljuk. Én a legvégén hozzá szoktam adni egy evőkanálnyi vajat is, mert gyönyörű fényes lesz tőle a szószunk, de ez már csak esztétikai kérdés, nem kötelező.

Kész is vagyunk. Rizzsel tálaljuk. Egyszerűen eszméletlenül finom, és újszerű. A kubaiak úgy látszik tudnak valamit :-)

Jó étvágyat hozzá!

süti beállítások módosítása