Tréfli

Konyakos chocolate marquise

2017. április 27. - Hársfalvai Hajnalka

A desszert készítés nem az erősségem, de ha egyszer édességre adom a fejem, akkor nem aprózom el, és igyekszem komolyabb műveket alkotni. Ezúttal a chocolate marquise-t néztem ki magamnak. Amikor Párizsban jártam, többször ettem ilyet, de sosem tudtam, hogy hogy készül, és hogy mi a neve. Aztán egy véletlen folytán rábukkantam egy internetes oldalon. Szokásomhoz híven kicsit variáltam a recepten, és felturbóztam egy kis konyakkal, amit még Grúziában kaptam.

Amikor több óra főzés és hűtés után végre megkóstoltam, egyszerűen nem jutottam szóhoz. Ha utolsó vacsorát kellene választanom, akkor ez lenne a desszert, amit a legvégére kérnék, mert ettől bizony a Mennyországba jut az ember. A csokoládé, lágyan összeolvad a főzöttkrémmel, és a tejszín ízével, és mindezeken túl kiemelkedik belőle a konyak zamata... Földöntúli élmény! Azt hiszem nem is csigázom tovább a kedélyeket. A képek önmagukért beszélnek :-)

img_4734.JPG

És íme a kulcs a Mennyország kapujához:

Hozzávalók 4 főre:

- 4 tojássárgája

- 80 g porcukor + a tálaláshoz

- 125 g teavaj

- 100 g magas kakaótartalmú étcsokoládé

- 30 g holland kakaópor + a tálaláshoz

- 250 ml 30%-os tejszín

- 1 csomag habfixáló

- 2 cl konyak

- 1 teáskanál vaníliaaroma

- málnaszemek

A kívánt tálkákat kibélelem folpackkal, úgy hogy a szélei túllógjanak. (ezzel a trükkel tudjuk majd tálaláskor egyszerűen a csokis sütit kifordínatni).

A tojássárgáját összekeverjük a porcukorral egy botmixer segítségével, egészen addig, amíg vajszínűre nem fehéredik. Ekkor vízgőz fölé tesszük, úgy hogy az edény alja semmiképp se érjen bele a vízbe. Beledobáljuk a kockára tört étcsokit, és hozzáadjuk a vajat is. Folyamatosan kevergetjük habverővel. Amikor minden hozzávaló egybeolvadt, beleöntjük a konyakot is, levesszük a tűzről és hozzáadjuk a kakaóport. Alaposan összeforgatjuk, és félretesszük hűlni.

Addig a vaníliaaromát és a habfixálót beleöntjük a tejszínbe, és kemény habbá verjük. Amikor a csokis massza már langyos ővatosan összeforgatjuk a tejszínhabbal. Ezután belekanalazom a kibélelt tálkákba, majd 6-7 órára a hűtőbe teszem.

Tálaláskor kifordítom a tányérra, meghintem kakaóporral, ráültetem a málnákat, és szórok rá egy kis porcukrot is!

Bon apetit!

img_4737.JPG

süti beállítások módosítása