Tréfli

Salzburgi szuflé

2017. május 09. - Hársfalvai Hajnalka

Ez a recept biztos vagyok benne, hogy mindenkinél  kedvencek közé fog kerülni. Szavamra mondom, hogy ennél egyszerűbb sütireceptet nehéz lenne találni, ugyanakkor nagyon látványos, igényes és a vendégek nagy kedvence. Gyakorlatilag az egész egy nagy tojás felfújt, amit kicsit felturbózunk néhány ízzel. A legenda szerint ez Salzburg egyik híres desszertje, de én már több országban is ettem hasonlót. Ezúttal az osztrák változatát készítettem el. Nagyon fontos azonban, hogy frissen kell elkészíteni, és azon nyomban tálalni is kell, egyrészről, mert forrón az igazi, másrészről pedig, hogy ne essen össze. Összesen nem több, mint 20 percet vesz igénybe, úgyhogy addig legalább van ideje a családnak/vendégeknek kicsit megemésztenie a főételt, hogy majd több férjen a hasukba a desszertből.

img_4933.JPG

Hozzávalók 2 főre:

- 1 mélyebb tűzálló tál

- 2 tojássárgája

- 2 tojásfehérje

- 15 dkg liszt

- 1 citrom reszelt héja

- 1 teáskanál vanília aroma / 1 zacskó vaníliás cukor

- 2 evőkanál porcukor + a tálaláshoz

A tojássárgáját összekeverem a reszelt citromhéjjal, és a vaníliás cukorral. A tojásfehérjét pedig kemény habbá verem a porcukorral, majd óvatosan beleforgatom a lisztet, végül a sárgájás masszát. A tűzálló edényt kivajazom, és belekanalazom a tésztát. Az ügyesebbek próbálkozhatnak a formázásával ( az eredeti recept szerint süveg formákat kell kialakítani belőle), de megvallom őszintén én nem pepecseltem vele.

Berakjuk a sütőbe 8-10 percre, 200 fokra és azon melegében tálaljuk,  porcukorral meghintve.

Jó étvágyat hozzá!

süti beállítások módosítása