Tréfli

Pikáns tandoori csirkemell, mentás cukkinisalátával és kurkumás rizzsel

2017. október 24. - Hársfalvai Hajnalka

Nő létemre roppantul szeretem a csípős dolgokat. Sokszor kell visszafognom magam, amikor vendégeket várok, hogy ne vessem el a súlykot. Ilyenkor nagyon mértéktartó vagyok, és tényleg csak annyi csípőset használok, amennyi annyira elegendő, hogy hangsúlyozza a többi fűszer ízét, vagy adott esetben kiegészítse őke.

img_7802.JPG

Ahogy jövök megyek a világban, már jó pár konyha ízét megkóstoltam, és azt tapasztaltam, hogy a világ egyes pontjain annak ellenére, hogy kiváló alapanyagaik és fűszereik vannak, mégsem tudnak harmonikus végeredményt elérni. Meg lehet kövezni, de sajnos ezt a benyomást tette rám a vietnámi és a thai konyha is. Ugyanakkor az indiai ételek esetében azt gondolom, hogy ugyan nagyon sokféle fűszert használnak, mégis a végeredmény olyan tökéletes lesz, mint egy jól megírt komolyzenei darab, amelynél minden hang perfektül a helyére kerül. Ennek kitapasztalásához azért egy jópárszor kell indiait főzni, a pontos arányok betartásával. De kellő gyakorlás után az ember megismeri annyira  fűszereket, hogy tudja, hogy miből mennyi kell. 
Arra gondoltam, hogy ezt az ízkavalkádot, valami nyugató/hűsítő  körettel kell ellensúlyozni. Így került a terítékre a mentás cukkini saláta. Mivel egy nagyon kedves vendéget láttam vendégül, így ezúttal sem hibázhattam :-)
Ilyen lett a végeredmény!
Hozzávalók 2 személyre:
A húshoz:
  • 200 ml joghurt
  • fél teáskanál őrölt csili
  • fél teáskanál fahéj
  • fél teáskanál őrölt szegfűszeg
  • egy csipet őrölt szerecsendió
  • 2 evőkanál őrölt kurkuma
  • egy kisebb darab reszelt gyömbér
  • 1 evőkanál őrölt mangópor
  • 1 evőkanál fokhagymapor
  • 1 teáskanál őrölt pirospaprika
  • só,bors
  • 600 g csirkemell
A salátához:
  • 1 nagyobb cukkini
  • friss mentalevelek apróra vágva (minél több, annál jobb)
  • 1 evőkanál ecet
  • 1 teáskanál cukor
  • só, bors
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 250 ml joghurt
A rizshez:
  • 100 g jázminrizs
  • 1 teáskanál kurkuma
  • (mazsola - elhagyható)
A hússal kezdjük a sort. A joghurtot összekeverjük az összes fűszerrel, és beleforgatjuk a felkockázott csirkemelleket. Minimum 2 órát hagyjuk pácolódni, de akár egy egész éjszakát is boldogan elfürdőznek a húsok.
A cukkinit legyaluljuk, és jól megsózzuk, majd kifacsarjuk belőlük a nedvességet. A salátástálba összekeverjük az összes hozzávalót, és hozzáadjuk a cukkinit. Már mehet is a hűtőbe.
Na most kérem, ami a rizst illeti, ahogy már korábban is írtam róla, én bizony nem szégyenlősködöm, és olyan egyszerűen készítem el, amennyire csak lehet. Mindenki másra esküdözik, de nekem világ életemben egy módszer jött be, mégpedig az, hogy úgy kezelem, mintha tészta lenne. Mindegyik rizsre rá van írva, hogy meddig kell főzni. Felforralok egy rakat vizet, beleteszem a kívánt fűszereket és kifőzöm a rizst. Végül pedig leszűröm egy szita segítségével. A végeredmény, éttermi szintű, tökéletesen elváló rizsszemek. Kell ennél jobb?
Amíg fő a rizs, a sütőt előmelegyítem 180 fokra, és a csirkemelleket sütőpapírra fektetve addig sütöm, amíg már már szinte feketedésig sülnek. Azért legyünk óvatosak nekhogy megégjenek.
Nem maradt más hátra, mint a tálalás!
Jó étvágyat hozzá!

 

süti beállítások módosítása