Tréfli

Parmiggiano Giuliano

2017. október 26. - Hársfalvai Hajnalka
Ezt a receptet egy kedves barátomtól kölcsönöztem, némi módosítást követően. Ezért is határoztam el, hogy ezt a fogást róla nevezem majd el. 
Akár hívhatjuk az olaszok tésztamentes vega lasagne-jének is. Nagyon hasonló elven működik. Egy nagyon fontos, hogy jó minőségű parmezánsajtot használjunk. Annak ellenére, hogy egyik alapanyag sem túl fajsúlyos, mégis nagyon laktató étel.
img_7738.JPG
Hozzávalók 4 főre:
  • 2 egész padlizsán
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 4 közepes paradicsom
  • 10 dkg parmezánsajt
  • 250 ml sűrített paradicsompüré
  • 1 teáskanál szárított lestyán
  • egy csipet fahéj
  • 1 dl tejszín
  • só, bors
A padlizsánokat felkarikázzuk/keresztbe szeleteljük, attól függően, hogy mekkora sütőedényt használunk majd. Ami engem illet, én kisebb csokifelfújthoz használatos sütőtálkákat használtam. Ezzel a módszerrel minden vendégnek jut egy tálkával. Így még gusztusosabb, és exkluzívabb lehet az ételünk.
Miután felkarikáztam a padlizsánokat, alaposan besózom őket, és egy szűrőbe helyezem őket, úgy, hogy valami nehezéket is teszek rájuk. Ennek segítségével érem majd el, hogy a padlizsánnak elvegyük a kesernyés utóízét. 
Eközben egy serpenyőben megfuttatom a fokhagymákat egy evőkanál olívaolajon. Ezután hozzáadom a paradicsompürét, és fűszerezem. Legvégül hozzáöntöm a tejszínt is és alaposan összeforralom.
A paradicsomokat “x” alakban bevágom és betolom őket a sütőbe 200 fokon 10 percre. Ezután óvatosan eltávolítom a héjukat, és felkarikázom őket.
Ennyi idő pont elég ahhoz, hogy a padlizsánokat is konyhakésznek tekintsük. 
Már kezdhetjük is az összeállítást. Egy réteg szósz, egy réteg padlizsán, egy szelet paradicsom, és egy réteg sajt. Addig ismételjük a rétegzést, ameddig az edénykéink mélysége engedi. A lényeg, hogy az utolsó réteg a sajt legyen. Ezt követően 20 percre mehet is be a sütőbe.
IIIIIIiiiiiisteni! Magnifico!
süti beállítások módosítása