Tréfli

Whiskys almás morzsasüti

2018. január 25. - Hársfalvai Hajnalka

Bevallom őszintén, hogy már többször szemezgettem a morzsasüti receptjével, de valahogy mindig megkerültem. Talán elsősorban hiúságból. Azt gondoltam, hogy valami zsemlemorzsás összedobált desszertről van szó, így emiatt ezidáig nem készítettem el. Aztán valahogy mégis rászántam magam. Nagyon sok receptet végigolvastam és arra jöttem rá, hogy bizony egy igazi ínyencséggel állok szemben. Felturbóztam néhány plusz hozzávalóval, hogy még jobban essen a hideg téli napokon. Igazán egyszerű az elkészítése, nem igényel sok időt, ugyanakkor felveszi a versenyt bármilyen ősi almás pitével.

img_9040.JPG

Hozzávalók 2 személyre:

- 15  dkg liszt

- 10 dkg barnacukor + 2 evőkanál az almás "töltelékhez"

- 10 dkg teavaj

- 25 dkg pink lady alma

- egy löttyintésnyi whiskey

- fél marék mazsola

Összekeverem a cukrot a liszttel, és hozzámorzsolom az ujjaimmal a vajat. Nagyon rusztikus darabkákat fogunk kapni, de ettől nem kell megijedni, pont ez a lényeg. Ettől lesz majd az egész végeredményünk olyan ropogós és egyszerre lágy is. Ha meg vagyunk, eltávolítjuk az almák magházát, és héjával együtt nagyon apró kockákra vágjuk. Egy serpenyőbe rakjuk az almadarabkákat, és rászitálunk két evőkanál cukrot és alacsony hőfokon kicsit rákaramellizáljuk a cukrot a gyümölcsre. Ezután hozzáadom a mazsolát, és a whiskey-t is, és jól elkeverem, majd leveszem a tűzről. 

Egy közepest, vagy két kicsi hőálló tálat kivajazok és az aljára kanalazom az almát. Majd jöhet rá a lisztes morzsa. 180 fokon hőkeveréses üzemmódban 40-45 percig sütöm. 

Ilyenkor télen tejszínhabbal szoktam tálalni, de a bevállalósabbak a vaníliafagylaltot ajánlom!

Jó étvágyat hozzá!

 

süti beállítások módosítása