Tréfli

Vodkás-erdeigyümölcsös panna cotta

2017. március 07. - Hársfalvai Hajnalka

A panna cotta a világ legegszerűbben elkészíthető desszertje.Pont az egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége. Mindenki nagyon szereti, és mivel semlegese íze van, szinte bármivel összevariálható. Ezúttal úgy döntöttem, hogy nem bonyolítom túl, és egy egyszerű vodkával megbolondított változatát készítem el.

img_3689.JPG

Hozzávalók 6 személyre:

- 600 ml 30%-os tejszín

- 10 g lapzselatin

- egy egész rúd vanília

- 8 + 5 dkg kristálycukor

- 300 g vegyes erdeigyümölcs keverék

- 1 dl vodka

A zselatinlapokat 10 percre hideg vízbe áztatom. Ezután a tejszínt összekeverem 8 dkg cukorral, a vanília kikapart magjával, és felforralom. Leveszem a tűzről, és hozzáadom a zselatinlapokat. Alaposan összekeverem, és üvegpoharakba kanalazom. Én, hogy még gusztusasabbá tegyem, megdöntöttem a poharakat, és úgy hagytam bennük megdermedni a tejpudingot. Nem kell megijedni, mert nagyon lassan kezd el megdermedni, legalább 5 óra kell neki a hűtőszekrényben. Csak ezután érdemes elkészíteni a vodkás- erdeigyümölcsös keveréket. A bogyókat felteszem egy kis lábasba, és elkezdem forralni, hozzáadok 5 dkg cukrot, és a vodkát, majd kb a felére párolom. Leveszem a tűzről, és megvárom, míg minimum langyosra hűl. Csak ezután kanalazom rá a panna cottára. Ha forrón tenném rá, akkor a tejpuding megolvadana, és nem különülnének el szépen a rétegek.

Ez a mennyiségű vodka azért nem kevés, és ütős eredeményt érünk el vele. Természetesen, ha valaki nem szeretné ennyire erősre, akkor fél dl is elegendő belőle.

Jó étvágyat hozzá!

 

süti beállítások módosítása