Tréfli

Vietnámi tojáskávé

2017. október 04. - Hársfalvai Hajnalka

Nemrég volt a kávézás világnapja. Nem csoda, hogy egy külön pirosbetűs napot szentelnek ennek a szent nedűnek. Egyszerűen képtelen lennék nélküle élni. És be kell valljam, hogy nem a hatása, mindinkább az íze miatt fogyasztom oly gyakran. 

Nemrég abban a szerencsében részesültem, hogy szert tettem Vietnámban egy eredeti csomag kopi luwak kávéra. Erről ugyebár köztudott, hogy nem a világ leggusztusosabban előállított terméke. A fákon élő, indonéziai cibetmacskaféle, megeszi a kávébabot, ami a beleken keresztül távozik. Ezek után a vállalkozóbb szellemű őshonosok óvatosan kikapirgálják a kávészemeket. 

Ha az ember eltekint ettől a folyamattól, és bevállalósan megkóstolja a kávénak ezt az oly furcsa fajtáját, szavamra mondom, nagyon kellemes meglepetésben lesz része. Zamatos, kissé édeskés íze van. 

De el is tértem a mai receptem tárgyától, mert igazából a vietnámi tojáskávét szerettem volna bemutatni, amelyet gyakorlatilag bármilyen erős kávéval el tudunk készíteni. Amikor először ittam ilyet, nagyon meglepődtem, hogy egy teamécses szerűt hoztak ki nekem, és mondták, hogy mielőtt elfogyasztom, hagyjam a kávét a gyertya fölött néhány percre. Erre azért van szükség mert ez a kávékülönlegesség abból áll, hogy az erős kávéra ráhalmoznak egy cukros tojáshabot, ami a meleg hatására még stabilabb állagúvá válik. Nagyon krémes az íze. Gyakorlatilag ahhoz tudnám hasonlítani, mintha tiramisut halmoztunk volna a kávénk tetejére.

img_7702.JPG

Nem is húzom tovább az időt. Íme a recept.

Hozzávalók 1 főre:

- 2 tojássárgája

- 1 evőkanál barnacukor

- 1 evőkanál sűrített tej

- 1 adag lefőzött kávé

 A tojássárgájákat egy gépi habeverő segítségével habosra keverem a kristálycukorral és a sűrített tejjel. Ezt ráhalmozom a kávé tetejére és már kész is a finomság. Ha nincs olyan eszközünk aminek a segítségével gyertyával alá tudunk melegíteni, akkor forraljunk vizet, öntsük bele egy mélytányérba és állítsuk bele a kész kávénkat bögréstől néhány percre. Ez alatt lesz elég ideje meggőzölődni.

Szerintem mindenképp érdemes kipróbáln így is a kávét! Fantasztikus élmény!

süti beállítások módosítása